Subscribe via email

Masukkan email anda untuk dapatkan update terkini dari kami:

Delivered by sukakereta

Monday, January 2, 2012

PEMAIN HARIMAU MUDA B MUHD ARIFF PERLUKAN BANTUAN KE NEW ZEALAND

Ariff jersy no 5

BEKAS kapten skuad bawah 17 tahun negara, Muhd Ariff Zulkifly berpeluang untuk mengejar cita-citanya menjadi pemain profesional bersama kelab di luar negara apabila ditawarkan menjalani ujian dengan Akademi Bola Sepak Ole di New Zealand.

Ariff, 18, yang mengetuai skuad Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ) menjuarai Piala Presiden pada 2010 menerima tawaran itu pada 16 Disember lalu selepas pencari bakat akademi itu tertarik dengan kebolehan yang dimilikinya.

Bagaimanapun, dia yang baru saja mengikat kontrak bersama skuad Piala Presiden Selangor selepas membuat keputusan meninggalkan Harimau Muda B berdepan masalah kewangan bagi menampung perbelanjaan selama enam bulan di sana bermula awal Mac depan.

“Saya amat berharap untuk menjalani ujian di akademi itu kerana jika berjaya saya akan ditawarkan kontrak dengan kelab seperti di New Zealand, Australia dan Amerika Syarikat.

“Cuma masalah yang saya hadapi ketika ini adalah untuk mencari wang untuk menampung bayaran di sana. Sekurang-kurangnya saya perlu membayar lebih kurang RM14,000 bayaran yang ditetapkan itu,” kata Ariff yang beraksi di posisi pertahanan tengah.

Dia yang pernah mewakili negara di Piala Nike di Old Trafford, England pada 2008 memaklumkan sudah menyuarakan hasrat kepada pihak pengurusan Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) untuk mendapatkan pelepasan serta meminta sedikit bantuan dengan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

“Abang saya (Effendy) banyak membantu menguruskan hal ini, saya fikir Selangor tidak ada masalah untuk melepaskan saya sementara ke New Zealand,” katanya.

Ariff pemain kelahiran Ampang, Selangor mengakui semakin bersemangat berhijrah ke luar negara selepas membaca Harian Metro sebelum ini yang menyiarkan artikel mengenai saranan bekas pemain import Sabah, Scott Ollerenshaw supaya mencuba nasib bersama kelab luar.

3 comments:

Diari Si Froggie said...

Fuyooo pergi ke New Zealand..beruntung dia. Rezeki 2012

M.NAQIB said...

Memang Best..,

Fayyazmii said...

insya'Allah dia boleh jadi yang terbaik :)

LIVE STREAM FOOTBALL