Subscribe via email

Masukkan email anda untuk dapatkan update terkini dari kami:

Delivered by sukakereta

Monday, December 12, 2011

NAZMI BURU TEMPAT DI SKUAD SENIOR

TEMPAT dalam skuad senior kebangsaan kini menjadi buruan pemain tengah sedang meningkat, Muhamad Nazmi Faiz Mansor dalam usaha mengukuhkan namanya dalam kancah bola sepak tempatan dan antarabangsa.

Tanpa berselindung pemain berusia 17 tahun bertubuh cilik itu menyuarakan keyakinan dan bersedia untuk diserapkan dalam barisan pemain senior negara kendalian Datuk K Rajagobal sekiranya dipanggil.

“Saya akan cuba mengekalkan prestasi terbaik supaya dapat mewakili skuad senior tahun depan terutamanya menjelang kejohanan penting mempertahankan Piala AFF, piala keagungan bola sepak Asia Tenggara ditambah lagi Malaysia menjadi tuan rumah bersama,” katanya.

Pemain kelahiran Kuala Lumpur itu mula mencipta nama dan mendapat perhatian peminat bola sepak negara walaupun hadir sebagai pemain ‘bidan terjun’ ke Sukan Sea Indonesia bagi menggantikan Gary Steven Robbart yang mengalami kecederaan.

Peluang keemasan yang diberikan pengendali skuad Sukan Sea negara, Ong Kim Swee tidak dilepaskannya apabila tampil buat kali pertama membantu skuad B-23 negara menewaskan Thailand 2-1 pada perlawanan kedua peringkat kumpulan selepas sekadar menjadi penonton pada aksi pertama menentang Singapura.

Pelajar Tingkatan Lima Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ) itu berjaya membalas “perjudian” Kim Swee yang mahukan kemenangan ketika menentang Thailand dengan mempamerkan aksi memberangsangkan apabila berganding bersama salah seorang pemain idolanya yang juga kapten skuad Sukan Sea negara, Baddrol Bakhtiar.

No comments:

LIVE STREAM FOOTBALL