Subscribe via email

Masukkan email anda untuk dapatkan update terkini dari kami:

Delivered by sukakereta

Friday, July 29, 2011

NIAT PUASA RAMADHAN DAN DOA BERBUKA PUASA

Ramadhan Kareemm. Assalamualaikum pada sahabat2 semua. Bulan ramadhan semakin hampir tiba tak lama lagi. Jadi mungkin ada yg dah terlupa niat berpuasa dan doa berbuka puasa termasuk la saya sendiri :) Semoga dgn info ini dapat memberi menafaat pada kita semua.



Lafaz Niat untuk sebulan


sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala




Lafaz niat Harian


sahaja aku puasa esok hari dalam bulan Ramadan tahun ini kerana Allah Taala




Doa Berbuka Puasa


Ya Allah bagi Mu aku berpuasa, bagi Mu aku beriman, dengan rezeki Mu aku berbuka dengan rahmat Mu Ya Allah Yang Maha Pengasih dan Penyayang



Kalau nak tahu jadual berbuka puasa boleh la klik pada link ni : Jadual Waktu Berbuka Puasa

Di kesempatan ini saya ingin memohon maaf jika ada terkasar bahasa atau ada menyakiti kawan2 selama saya berblogging ini ya. Jadi maafkan lah saya , kadang2 tak perasan yg kita ni sudah menyakiti hati orang lain. Selamat menjalani ibadah puasa pada semua, semoga Ramadhan kali ini lebih baek dari ramdahan yang sebelumnya ameenn.

12 comments:

Ku Azhar said...

bgus3 :)

afzalsukasuki said...

ingat!!niat puasa.bukan niat mandi hadas ye!haha

#berkobar2 aku nak puasa nih :)

Gamez loVer said...

follow sini.. selamat berpuasa.. ;)

mankete said...

ku azhar - semoga beri menafaat

afzal - niat hadas tak ingat mmg nak kena duku la kepala tu ahaha

pujangga - tq bro

Hans Hanis said...

bagus2
entry bermanfaat nih
:-)

Kontest Menang Duit Raya

Ungu Violet said...

Alhamdulillah..
selamat berpuasa... :)

Unknown said...

Like:)

caliph shuriken said...

nice sharing bro..
salam ramadhan, selamat berpuasa ^^

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

puasa oh puasa

selamat berpuasa ye

entri yang bagus

:)

mohdhazlan Dreadlock said...

selamat menyambut ramadhan ...

ihya aya ramadhan.......



excellence!

cunndaa said...

doa mustajab sebelum berbuka puasa, jadi berdoalah sebelum berbuka puasa, insyaALLAH..

dak eina said...

tq sharing..

LIVE STREAM FOOTBALL