Subscribe via email

Masukkan email anda untuk dapatkan update terkini dari kami:

Delivered by sukakereta

Friday, March 16, 2012

MENJELANG PERTEMUAN PERAK VS KELANTAN 17 MAC 2012



MENJELANG PERTEMUAN PERAK VS KELANTAN 17 MAC 2012 | PERAK VS KELANTAN 17 MAC 2012

KAPTEN Kelantan, Mohd. Badri Radzhi atau lebih dikenali sebagai Piya mahu menjadikan pertemuan dengan Perak dalam saingan Liga Super di Stadium Perak esok sebagai medan untuk menebus keke- cewaan selepas tumbang 0-4 kepada lawan mereka itu musim lalu.

Pemain kelahiran Kampung Atas Paloh, Kota Bharu itu berkata, peluang menentang Perak akan digunakan sebaik mungkin bagi membantu Kelantan meraih tiga mata penuh selepas tidak beraksi ketika mereka tewas 0-4 musim lalu.

"Musim lalu saya direhatkan gara-gara aksi kurang konsisten dan saya sekadar memanaskan bangku simpa- nan dalam pertemuan tersebut.

"Itu cerita musim lepas, perlawa- nan Sabtu ini (esok) cukup penting buat saya dan rakan-rakan untuk mendapatkan tiga mata, seterusnya menjarakkan kedudukan dengan pencabar terdekat, Lions XII dan Terengganu," katanya di Kota Bharu semalam.

Tambahnya, tempoh rehat selama seminggu sudah cukup buat mereka mengembalikan semula tahap kecergasan selepas mengharungi jadual yang ketat sebelum ini.

Perancang tengah The Red War- riors itu mengakui pertemuan dengan Perak bukanlah tugas mudah memandangkan skuad bimbingan Norizan Bakar dilihat cukup liat untuk dijinakkan, terutamanya beraksi di gelanggang sendiri.

Menurutnya, Perak merupakan sebuah pasukan yang kuat dan mempunyai ramai pemain hebat seperti Akmal Rizal Ahmad Rakhli, Shahrulnizam Mustapha, Shafiq Jamal, dan tonggak import, Michael Kubala.

Tambahnya, kelibat pemain tersebut perlu diberikan perhatian oleh rakan- rakan sepasukannya kerana mereka cukup berbahaya sekiranya diberikan banyak ruang untuk bergerak.

Bagaimanapun katanya, dia telah bersiap sedia untuk mengharungi ujian getir tersebut dan menuntut rakan-rakan sepasukan untuk menjelmakan aksi terbaik dalam perla- wanan itu dengan meraih tiga mata penting.

"Turun tanpa Mat Yo (Norshahrul Idlan Talaha) dan Subra (S. Sub- ramaniam), saya yakin Kelantan tidak berdepan dengan masalah kerana kita ada ramai pemain yang mampu mengisi kekosongan yang ditinggalkan oleh mereka.

"Saya harap rakan-rakan dapat memberikan tumpuan sepenuhnya pada perlawanan tersebut. Tanpa Mat Yo, jentera serangan Kelantan tidak pincang kerana pemain lain seperti Indra Putra Mahyuddin, Nor Farhan Mohammad, S. Chanturu dan lain-lain mampu menjaringkan gol, termasuklah Onyekachi Nwoha," ujarnya.

Mengulas mengenai corak latihan yang dijalankan pengendali kelahi- ran Croatia, Bojan Hodak, Piya berkata, dia selesa dengan apa yang telah diterapkan oleh jurulatih berkenaan.

"Kami tidak mempunyai masalah dengan corak latihan Hodak. Bagi saya, beliau seorang jurulatih yang mempunyai kepakaran tersendiri."

No comments:

LIVE STREAM FOOTBALL