Subscribe via email

Masukkan email anda untuk dapatkan update terkini dari kami:

Delivered by sukakereta

Tuesday, January 31, 2012

ISU KONTRAK SAFEE SALI


TEKA-TEKI KONTRAK SAFEE SALI , ISU KONTRAK SAFEE SALI PELITA JAYA, SAFEE SALI BAKAL BERHIJRAH KE EROPAH

"SUDAH hendak sampai masa dah (masa depan bersama Pelita Jaya), dan bila segalanya sudah selesai saya akan membuat pengumuman rasmi dengan segera."

Demikian respons ringkas penyerang sensasi Harimau Malaya, Mohd. Safee Sali bagi menjawab teka-teki yang bermain di kotak hati peminat berhubung masa depannya bersama Pelita Jaya selepas ini.

Sebelum ini, pemerhati bola sepak tempatan tertanya-tanya mengenai masa depan penyerang kelahiran Kajang, Selangor itu bersama Pelita Jaya apabila kontraknya dengan kelab tersebut secara rasminya bakal tamat hari ini.

Spekulasi Safee bakal berhij- rah ke kelab lain juga tersebar luas baru-baru ini lantaran Liga Super Indonesia (ISL) dan Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI) dikhabarkan 'diharamkan' oleh Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA).

Selain dikaitkan dengan juara liga Thailand 2010, Muang Thong United; tiga buah kelab ternama Eropah - Galatasaray (Turki), Panathinaikos FC (Greece) dan juga kelab Perancis, Paris Saint Germain - yang baru sahaja mendapat sentuhan bekas pengendali Chelsea, Carlo Ancelotti baru-baru ini juga dikhabarkan berminat mendapatkan khidmat Safee.

Seakan-akan mahu kekal berahsia mengenai keputusannya, Safee begitupun enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu sambil memberitahu, perbincangan dengan pengurusan Pelita Jaya masih berjalan lancar.

Menurut Safee, pengurus peribadinya iaitu Zakaria Ab. Rahim telah pun tiba di Indonesia semalam bagi mengadakan perbincangan lanjut mengenai lanjutan kontrak tersebut.

"Saya tidak berani kata kepu- tusan (kekal di Pelita Jaya) 50-50 ataupun tidak, senang cerita masanya sudah hampir tiba dan pengumuman rasmi dijangka dibuat segera sebaik segala- galanya selesai.

"Ia dijangka mengambil masa dua-tiga hari, mungkin juga lebih. Kita tengok dahulu macam mana," katanya ringkas ketika dihubungi Kosmo! di Indonesia semalam.


No comments:

LIVE STREAM FOOTBALL