Subscribe via email

Masukkan email anda untuk dapatkan update terkini dari kami:

Delivered by sukakereta

Thursday, December 15, 2011

SAFEE SALI MASIH MAHU KEKAL DI PELITA JAYA


“BELUM tiba masanya Safee kembali beraksi dalam Liga Malaysia (Liga-M).”

Itu respons Zakaria Rahim selaku pengurus kepada penyerang sensasi negara, Mohd. Safee Mohd. Sali ekoran kontroversi yang melanda perjalanan Liga Super Indonesia (ISL).

Menurut Zakaria, belum tiba masanya Safee ‘berpatah balik’ ke saingan Liga-M dengan kadar segera kerana ISL belum diharamkan oleh Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) dan Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) sekali gus mengundang risiko menghalang penyerang kelahiran Kajang, Selangor itu daripada menyarung jersi pasukan kebangsaan.

Sebagai pemain profesional, katanya, Safee begitu komited memberikan yang terbaik meskipun ketika mengalami kecederaan sepanjang mengharungi ISL setakat ini. Justeru, khabar angin yang mengatakan Safee akan meninggalkan Pelita Jaya semata-mata kerana bimbang tidak dapat beraksi bersama Harimau Malaya sememangnya tidak berasas.

“Tidak, belum tiba masanya (Safee kembali beraksi dalam Liga-M) dalam waktu terdekat.

“Buat masa ini, kontrak Safee bersama Pelita Jaya hanya akan berakhir Januari depan, selain Pelita Jaya juga dikhabarkan mahu melanjutkan kontraknya untuk kekal bersama kelab itu bagi tempoh tiga tahun lagi,” katanya kepada Kosmo!, semalam.

Spekulasi itu mula timbul dalam kalangan pemerhati bola sepak setelah beberapa akhbar tempatan semalam melaporkan tanda tanya mengenai nasib Safee dan pemain-pemain import lain yang dikhabarkan tidak dibenarkan mewakili negara masing-masing gara-gara ISL dilaporkan ‘diharamkan’ oleh FIFA dan AFC.

Ancaman tidak dibenarkan beraksi bagi mewakili pasukan kebangsaan di pentas antarabangsa itu juga difahamkan membabitkan seluruh pemain tempatan Indonesia.

Mengulas lanjut, Zakaria berkata, hanya Liga Premier Indonesia (IPL) yang berdepan kontroversi pengharaman itu dan bukannya ISL.

Buat masa ini, katanya, isu-isu berkaitan perkara itu masih dibincangkan oleh Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI) bagi mengenal pasti sebarang perkara berbangkit, jadi sebagai pemain Safee hanya menyerahkan perkara itu kepada pengurusan kelabnya untuk tindakan lanjut.

“Pada masa sama, masih terlalu awal untuk memperkatakan sama ada Safee akan melanjutkan kontraknya bersama Pelita Jaya atau tidak selepas ini, apa yang pasti beliau gembira sepanjang berada di sana termasuk telah dilantik selaku kapten pada saingan musim ini,” katanya.

Source : Kosmo

1 comment:

Unknown said...

duduk jela kat sana..gaji pun mantap..elaun apatah lagi...

LIVE STREAM FOOTBALL