Subscribe via email

Masukkan email anda untuk dapatkan update terkini dari kami:

Delivered by sukakereta

Saturday, July 9, 2011

Gambar terkini Perhimpunan Bersih 2

Kuala Lumpur yang lazimnya sesak pada setiap pagi Sabtu kini sunyi dan dikawal ketat dengan ribuan anggota polis bagi mengaggalkan perhimpunan BERSIH 2.0 yang dijadualkan pada jam 2 petang ini.
Di sebalik sekatan jalan raya di kebanyakan lokasi di Kuala Lumpur, keadaan lalu lintas masih lancar tetapi keadaan trafik dilaporkan sesak di kawasan luar bandar di mana polis cuba menghalang penunjuk perasaan daripada memasuki ibu negara.

Sebahagian besar polis juga ditempatkan di kawasan yang sering menjadi tumpuan orang ramai akan berdemo seperti di persekitaran Dataran Merdeka, Masjid Jamek dan kawasan membeli-belah Sogo.

Kenderaan yang memasuki kawasan berkenaan juga diperiksa ketat.

Masjid Negara juga menyaksikan kehadiran polis yang ramai. Dipercayai ramai lagi anggota polis yang tidak memakai pakaian seragam juga sedang berlegar di kawasan-kawasan berkenan.






Di KTM Kuala Lumpur, orang dari luar Kuala Lumpur berkumpul di KTM KL





4 comments:

ana raisya said...

jd jugak erk

Mrs.Yie said...

jangan jadi kacau bilau sudah la..adoi..

Anonymous said...

Pasai pa nak jadi kacau bilau pulak. Yang jahatnya polis, bodoh macam anjing turut cakap bos dia sangat. ala kadar dah la. aku pun keja gomen juga. kalau aku tak setuju aku lawan

Anonymous said...

umno dah tak reliven lagi untuk dinobat sbg pendokong negara........... ayuh ubah negara... tinggalkan politik kotor dan fitnah..... udah2 le umno BN wey....korang sebenarnya takut pembangkang jd pemimpin...tkot rahsia korang dibongkar..... tkut jatuh tahta yg penuh dgn kepalsuan yg mengaburi rakyat....UMNO BANGSAT

LIVE STREAM FOOTBALL