Subscribe via email

Masukkan email anda untuk dapatkan update terkini dari kami:

Delivered by sukakereta

Tuesday, May 18, 2010

Tips Untuk Membeli Kereta Terpakai (second hand)

Salam kawan2, disini saya letakkan tips-tips mudah untuk membeli kenderaan terpakai. Semoga info ini dapat membantu anda mendapatkan kenderaan terbaik dengan tawaran yang terbaik.


1. Tentukan anggaran anda: Tentukan budget anda lebih baik untuk memiliki gambaran kasar tentang jumlah yang anda mampu keluarkan untuk membeli kereta sebelum memulakan proses pembelian kereta. Dengan cara ini anda boleh mengelakkan overbudget. Sementara memutuskan tentang anggaran untuk insurans dan kos-kos(tukar nama)dan lain.

2. Mencari kereta yang tepat: Tidak seperti membeli kereta baru, anda harus fleksibel. Jika anda set pada satu model, dalam warna tertentu, dengan jarak tempuh tertentu atau spesifikasi anda mungkin pasti susah untuk mendapatkan kereta tersebut. Jika anda sedia untuk mempertimbangkan sesuatu yang serupa dengan apa yang anda inginkan, anda akan menemui banyak pilihan yang sedia lebih luas dan menjadi lebih mudah untuk berunding.

3. Berkomunikasi dengan penjual: Anda boleh membeli kereta terpakai baik dari pengedar atau dari individu. Apabila anda membeli kereta dari individu anda boleh bertanya mengapa dia menjual kereta, bagaimana kereta itu digunakan (berapa tangan, service record dsbgnya), dan kalau boleh meminta izin untuk kereta diperiksa oleh seorang mekanik kereta. Jika anda berpuashati pergi pada langkah seterusnya.

4. Berunding Harga : Apabila anda berpuas hati dengan kondisi kenderaan, anda boleh la berunding harga dengan penjual (individu @ penjual kereta) Biasanya penjual akan menjual kenderaan mengikut harga pasaran tetapi anda boleh minta kurang dan sbgnya sehingga kedua2 pihak bersetuju.

Itu saje tips ringkas dari Suka@Kereta. Selamat mencuba. Untuk mendapatkan maklumat dan proses-proses membeli kereta dengan lebih lanjut saya letakkan link disini kredit kepada http://www.Kereta.Info

4 comments:

darkbatman said...

bro, ko tau x kat mane tempat servis skyline area kl yg oke?

ManKete said...

Cube kat tmn industries Batus caves ade tempat service bro utk kete2 berkuasa kuda camtu.. Belakang giant Batu Caves...
Walawehh aku tak pakai lagi Skyline bro.. Pakai MercProton je hehe

Unknown said...

Tips yang menarik dan bagus untuk dipraktikkan!thankz sudi lawat blog lepat..tq

pawaka19 said...

terima kasih berkongsi tips..mmg cadang nak cari kete

New Entry Pawaka19 Dot Com

"Sanggup Berkampung Demi Selebriti Twilight Saga Eclipse"

LIVE STREAM FOOTBALL